Beboertjenester

Ringeklokker og postkasser

Det er beboernes ansvar å sørge for at riktige skilter kommer på plass. For å holde inngangspartiene ensartet og pene ber styret alle beboere bestille navneskilt til ringeklokker og postkasser ved innflytting. Klistrelapper o.l. utenpå ringeklokkene blir fjernet på dugnadene i borettslaget.

Ringeklokke: Bestilles hos Datacall ved å sende en e-post til: firmapost@datacall.no

Ringeklokkeskiltene kommer i to størrelser:

  • Lite skilt – leilighetene i 1-3 etg.
  • Stort skilt – leilighetene i 4-5 etg.

Skilt til postkassene kan bestilles hos Posten når man melder flytting, eller fås hos låsesmed o.l.

Digital Kommunikasjon

Å sende og motta informasjon digitalt er veldig praktisk for både beboere og styret. OBOS vil på vegne av borettslaget sende en SMS fra nummer 1929 til nye boligeiere, hvor de ber om samtykke til digital kommunikasjon.

Dersom du samtykker, vil blant annet, årsrapport, tredjepartsopplysninger (ligningsoppgaver) brev og fakturaer kunne bli sendt pr e-post, og enkelte varslinger på SMS.

Vi i styret er opptatt av å sørge for at den enkelte får informasjon på en enklest mulig måte. På denne måten kan vi både få tilfredsstilt den enkeltes behov for effektiv kommunikasjon og redusere bruk av papir.

Vi oppfordrer derfor alle våre eiere til å gi samtykke til digital kommunikasjon.

Nøkler

Systemnøkler til oppgangene kan kun bestilles via styret. Oppgi antallet du ønsker og nummeret på nøkkelen og send bestillingen på e-post til bokkerlokka@gmail.com.

Kabel-TV og internett

Inkludert i fellesutgiftene er en basis tv-pakke, samt 5Mbit internett levert av GET.
Ønsker man å oppgradere kan dette gjøres via www.get.no

Fiber / bredbånd

Borettslaget har installert fiber fra Lynet Internett. Det gir et langt raskere bredbånd og kan bestilles av beboere som ønsker det.
For mere info sjekk ut: www.lynet.no/fibernett
For bestilling: www.lynet.no/bestill-1/580791/Bokkerlokka_Borettslag

Vaskerier

I borettslaget er det vaskeri i kjelleren på begge bygningene. Disse kan benyttes fritt av alle beboere. Bruk av vaskekjeller reserveres ved å skrive inn navnet sitt på ønsket tid og dato i permen som ligger i hver enkelt vaskekjeller. Det er ikke tillat å bruke vaskeriet utover de oppsatte tidene.
I nr. 8 er det en vaskemaskin og en tørketrommel.
I nr. 10 er det 2 vaskemaskiner, 1 sentrifuge og 1 tørketrommel.

Tørkeloftene

Alle kan bruke tørkeloftene. Disse finnes på loftet i enden av begge byggene, altså i 8A, 8D, 10A og 10D.

Velferden

Velferden er en kjellerstue som ligger i kjelleren i oppgang 10 C.Her finnes et kjøkken med oppvaskmaskin, komfyr og kjøleskap, og stoler og bord til omtrent 30 gjester. Det er et toalett tilknyttet lokalet.
Lån av lokalet er gratis for beboere i borettslaget. Forespørsler om ledige tider og bestilling sendes på e-post til: bokkerlokka@gmail.com.

Parkering

Det er parkering forbudt på borettslagets eiendom. Dette gjelder også korttidsparkering. Det er kun lov å stanse ved nødvendig av- og pålessing. (Er du i tvil om forskjell på av- og pålessing og parkering? Les mer her)

Om en forlater kjøretøyet på noe tidspunkt under av- og pålessingen må det legges en lapp i frontruten med navn og et telefonnummer sjåfør kan nås på.

Styret presiserer at selv om man legger en lapp med kontaktinformasjon i vinduet på bilen er det likevel ikke tillatt å stå parkert lenger enn 10 minutter. Ved brudd på reglene vil bilen taues for eiers regning og risiko. Juridisk eier av bilen vil bli varslet på registrert telefonnummer.

Borttauede kjøretøy hentes hos:

Oslo Kranbilservice
Verkseier Furulunds vei 41
0668 Oslo
Tlf. 915 43 000.

Utleie av leilighet

Utleie av leilighet må godkjennes av styret, men det er OBOS som administrerer søknadene og utleiekontraktene.

OBOS har et ferdig utfylt skjema for hver leilighet. Ring OBOS sentralbord, telefon 22 86 55 00, for viderekobling til riktig forvaltningsselskap, så sender de deg skjemaet i posten.

Det ferdig utfylte skjemaet sender du tilbake til obos@obos.no.

For mer informasjon om utleie les mer hos OBOS